Rabu, 29 Jun 2011

Lo Han Kuo Tea

Dah 2, 3hari cuaca tak derlah terik sangat... tapi biler mlm terasa bahang.... Dah habis laju dah pusing kipas tapi mcm sepoi2 bahasa jer terasa... Biasa kalau hari panas2 mcm ni.... Tekak pun kekadang rasa perit... Time nilah teringat nak minum air cincaulah... jus kundurlah atau apa yg boleh sejukkan bdn... Tetiba teringat lak air cekong... Nak buat mls... terus teringat nak minum teh lo han kuo ni... Bagus ni tau utk sejukkan badan ... hilangkan perit tekak n  legakan batuk...  Ada yg kata baik tuk orang kencing manis....

Buah ni biler direbus mengeluarkan rasa manis yg semulajadi.... Air teh ni lebih bersifat untuk kesihatanlah... tapi rasa dia nice... trust me.... 


Lo Han Kuo Tea

Bahan-bahan
  • 1/2 biji buah lo han kuo dipecah
  • sehelai daun pandan
  • lebih kurang 2 liter air
  • sedikit gula batu ( utk menambahkan manis kalau tak suker tawar )
Cara-cara
  1. Rebus semua bahan hingga mereneh...
  2. Sedia utk diminum... tapi kena tapis dulu...

Akan disusuli dgn lebih  byk resepi dgn buah lo han kuo ni....insyallah...


2 ulasan:

  1. uikkkssss???? terbelit lidah nak nyebut kalau bahasa jepun ngan korea tak pe wakakakaka.... tak pernah pulak nmpk benda niii, rasanyer kat sini ada kena g chinatown lah baru jumpa menda nii :D

    BalasPadam
  2. ish ish...apa dia??korea?? dengar word korea je dah fanatikss nih...hahahha

    iza kat ipoh ni tak dek rasanye jual buah nih...sedey le tak dpt nak rasa airnya.....tak tau la plak kat kedai cina nun!!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...