Jumaat, 11 September 2009

Roti jala

Bila dah nak hujung2 ramadhan ni rasa malas jer nak masak... kepala dah ingat kampung.. Bila ingat kg mulalah start ingat biskut raya (ingat jer buatnyer malas).. Adehhh mcm manerlah nak kasi upkan kerajinan ni... Niat dah ada. (bab niat2 ni, ilmu turun dari kakyu)..... niat tau.. niat.... dah dapat pahala... Hehhehehe.. Bagi nak mantain malas tu buatlah roti jala.... Tapi tak lawolah mcm kat rumah kengkawan yg wat roti guna botol mayo... Cantik jer berkotak2 jalurnyer... Dennyer tak rupa jala... rupa roti kirai pun ada....



Bahan-bahan
  • 2 1/2 cawan tepung gandum
  • 2 cwn air
  • 1 biji telur
  • beberapa titik pewarna kuning
  • sedikit minyak dlm 1sb
  • sedikit garam
Cara-cara
  1. Satukan semua bahan dan adun, Lepas tu den blend jer untuk dptkan adunan yg licin dan cantik. Then tapis just to make sure tak der tepung yg ketul2.. kang sumbat kat acu jala lak..
  2. Start ler menjala.... Macam biasa den malas kan Den lipat dlm kuali jer n terus angkat.....

4 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...